خشم جمهوری‌خواهان از سکوت رییس سرویس مخفی درباره «فاجعه ترور ترامپ»

سخن‌گوی سرویس مخفی آمریکا تاکید کرد که خانم کیمبرلی چیتل قصد استعفا ندارد

گروهی از قانون‌گذاران حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده عصر روز چهارشنبه خواستار استعفای کیمبرلی چیتل، رییس سرویس مخفی این کشور، شدند. جمهوری‌خواهان هنگام حضور این مقام امنیتی در مجمع ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی او را به‌خاطر سهل‌انگاری در حفاظت از امنیت جانی دونالد ترامپ به‌شدت سرزنش کردند.

همچنین در پی ترور نافرجام دونالد ترامپ، خانم کیمبرلی چیتل برای شرکت در جلسه استماع به کنگره این کشور احضار شده است.

برجسته‌ترین چهره‌های جمهوری‌خواهان، ازجمله جیمز کومر، عضو کمیته نظارت و پاسخ‌گویی در مجلس نمایندگان آمریکا، مایک جانسون، رییس مجلس، و سناتور میچ مک کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنا، خواستار استعفای فوری کیمبرلی چیتل شدند. ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که تعدادی از اعضای حزب جمهوری‌خواه رییس سرویس مخفی آمریکا را به‌دلیل تیراندازی به سمت ترامپ به‌شدت نکوهش می‌کنند، اما کیمبرلی چیتل با سکوت به کارش ادامه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سناتور باراسو، رییس کنفرانس جمهوری‌خواهان سنا در میلواکی، در ویدیویی که با آکسیوس به اشتراک گذاشته شد، گفت که او و سناتور مارشا بلک‌برن رودررو از رییس سرویس مخفی خواستند تا درمورد آنچه در گردهمایی پنسیلوانیا علیه امنیت جانی نامزد حزب جمهوری‌خواه رخ داد پاسخ‌گو باشد، اما رییس سرویس مخفی از ارائه هرگونه توضیح شفاف درباره زوایای پنهان این پرونده و دلیل شکست نیروهای امنیتی خودداری کرده است.

به گزارش آکسیوس، منتقدان حاضر در سنا از این مقام امنیتی پرسیدند که چگونه آن تیرانداز توانست بسیار آسان به سمت ترامپ شلیک کند، آن‌هم در شرایطی که اف‌بی‌آی و سرویس مخفی می‌دانستند که یک ساعت پیش از وقوع تیراندازی فرد مشکوکی در آن محل حضور دارد و با این حال آن تهدید بالقوه را خنثی نکردند.

سناتور بلک‌برن گفت: «چیتل نمی‌تواند بیش از این پنهان‌کاری کند، زیرا مردم آمریکا می‌خواهند بدانند که سوءقصد علیه دونالد ترامپ چگونه انجام شده است.»

از سوی دیگر، مایک جانسون، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، خواستار استعفای چیتل شد و برنامه‌هایی را برای تشکیل یک کارگروه دو حزبی برای تحقیق درمورد تیراندازی روز شنبه اعلام کرد. چیتل اوایل روز چهارشنبه به قانون‌گذاران مجلس نمایندگان گفت که سرویس مخفی این کشور در ماموریتش برای محافظت از ترامپ در نشست انتخاباتی پنسیلوانیا، که یک هوادار نیز در آن کشته شد، مشخصا شکست خورده است.

سناتور میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان در سنا، و همچنین سناتور مایک لی از ایالات یوتا نیز، پس از برگزاری جلسه‌ای توجیهی، خواستار استعفای چیتل شدند. مایک لی در صفحه‌اش در شبکه اجتماعی اکس به‌شدت از چیتل و دولت بایدن انتقاد کرد و نوشت: «چرا باید جلسه توجیهی برگزار کنیم درحالی که او هیچ توضیحی به ما نمی‌دهد؟»

با این حال، یکی از سخن‌گوهای سرویس مخفی آمریکا، ساعاتی قبل در روز پنج‌شنبه از عملکرد سازمان مطبوع خود دفاع کرد و گفت: «چیتل هیچ قصدی برای کناره‌گیری از سمتش ندارد.»

به گزارش آکسیوس، این سخن‌گو در بیانیه ایمیلی‌اش افزود: «چیتل عمیقا به اعضای کنگره احترام می‌گذارد و به شفافیت در رهبری سرویس مخفی ازطریق تحقیقات داخلی و تقویت آژانس ازطریق درس‌های آموخته‌شده در جریان بررسی‌های مهم داخلی و خارجی به‌شدت متعهد است.»

بیشتر از جهان